Wednesday 17 April 2013

GULA-GULA KAPAS

assalamualaikum semua ,, 

dah lama menghilang kini aku kembali dengan entri baru , haha ayat tak nak kalah , dah macam orang kesah sangat kau update blog ke tak kan , orang jenguk pon taknak blog kau ni aida , sila jangan nak bebajet femez sangat , kihkihkih
entri baru ni aku nak cite pasal gula-gula kapas , baca tajuk je dah boleh buat korang meleleh air liur terbayangkan gula-gula kapas kan , sila ambil tisu dan lap air liur tu sekarang , hahaha


hari tu masa ayah aku stop isi minyak kat petronas , aku macam biasa la kan law tak jejak kaki kat kedai petronas tu mang tak sah , ada je bnde aku nak beli nak makan then tetiba aku ternampak lah gegula kapas ni duk gayut kat pintu masuk , aku rasa benda tu dah lama ada kat situ cuma aku je yang lambat nak perasan benda tu semua , hehehe nampak je gegula kapas tu terus aku teringat masa kekecik dulu selalu jugak la makan benda alah tu dan selalu berebut dengan akak-akak aku , kiteorang jarang dapat makan benda ni , biasa lah zaman dulu-dulu kala mana ada nak jual sangat benda ni tak cam sekarang kat memana je senang kau boleh dapat , kalau dulu kena pergi funfair la baru boleh makan benda cam ni law takde funfair takde la kau nak makan benda cam ni kan , gegula kapas ni boleh dikatakan femes jugak lah zaman bebudak dulu tapi zaman sekarang aku tak pasti bebudak minat lagi ke tak benda cam ni kan , ntah kenal ntah tidak gegula kapas ni , tu beza zaman dulu dengan zaman sekarang kan ,


ni dia gula kapas kau

 seingat aku dulu gegula kapas ni ada warna pink je , sekarang macam-macam warna dah diorang buat , tinggal kau nak pilih je warna apa yang korang suka , tapi rasa dia semua sama , kau takyah mimpi sangat nak gegula kapas perisa epal ke strawberi ke mang takde oke , dan kalau kau taknak kena kencing manis kau takyah ngada-ngada nak buat gegula kapas ni menu breakfast kau tiap-tiap pagi , silap hari bulan kaki kau kena potong , nak cam tu ?? makan setahun sekali pon dah cukup untuk lepas gian cam aku ni , orang pon pelik tengok orang besar bapak cam korang duk makan gegula kapas kat tepi jalan cam budak kecik , hahaha :P

No comments:

Post a Comment